Yolda Rûya

 


"Çarşulardan geçtim" bir eski zamandı Ayaklarımda tarihin tozu yüreğimde feza Bir çığırtkandır bağırır; 'ed-dükkânu lil-isti'car' Tevakkuf ettim önünde dedim eski zamandır. Kiralamaya bu dükkanı acep bende sikke var mıdır Karıştırdım cebimi üç beş metal çınladı Uzattım vermek için dedi bir garip zamandır Dükkanı kiralamaya acep malın var mıdır Dedim önce dükkanı halledeyim sonra mal hazır durur Dedi fani zamandır dünyalık çabuk geçip durur Ve dedi Kervan ilk cenuptan hayli uzaktır. Yetişmeye acep tayyi mekan var mıdır? Dedim bir acaib zamandır istimale acep bir uçan halı var mıdır Dedi bu bir rüyadır tahakkuku için sende uyku var mıdır Dedim ne rüyaya ne de hayale bende göz vardır Ve dedim bir garip yolcuyum himmeti ile gezerim Evliya çelebi nam zatı muhteremin Dedi bir garip zamandır himmete nail olan pek nadir adamdır Dedim zümrüdü ankanın bende yeri varmıdır Dedi anka bir kuştur pek çok yeri vardır Dedim bizde durak var mıdır Dedi sen de yürek var mıdır? Ayaklarım da feza yüreğimde tarihin tozu bir çığırtkandır bağırır; 'kervan yola hazırdır' Yola koyuldum yol kısacıktı yolcu faniydi. Yol bitti yolcu gitti...

Yazan : Ömer Talha

Meram / Konya

Yorumlar

  1. Kaleminizin ucu keskin lâkin kalbiniz bir o kadar derin anlaşılan.Farsça ve arapça kelimelerle süslenmiş edebi yazınıza hayran kalmamak mümkün değil.

    YanıtlaSil
  2. Orta uzunlukta ve ahengi olan mısralı şiirleri yazmayı da okumayı da severim. Anlamadığım halde ahengini beğendiğim için tekrarla okuduğum satırları var.
    En başta yazılan, Ayağımda tarihin tozu, yüreğimde fezanın,
    Son satırlarda ayaklarımda feza, yüreğimde tarihin tozu olarak çevirilmesi de çok başarılı bir detay olmuş.
    Şu satırları ayrı beğendim;
    Dedim bir acaib zamandır istimale acep bir uçan halı var mıdır
    Dedi bu bir rüyadır tahakkuku için sende uyku var mıdır
    Dedim ne rüyaya ne de hayale bende göz vardır

    Başarılar dilerim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

DÜELLO

"-et"

Berceste Kitaplar