Kanunsuzlar'a Nazire

 


Merhaba ben hikayeden rivayet

Olaylar derin ders çıkarmak da sana kısmet

Kitap seksenden okuyanlar iyi mi?

İşimiz edebiyat ve laklak, kafamız duman iyi mi?

Benim yazılar diğerlerinin aksine

Mavi ve pembe gibi bunun rengi ne?

Bu kitap çıktığında on beş bin baskı tek satmış

Yeni çıkan kitaplar hep tepetaklakmış

Lakin dün bir tanesi, ucu hafif yırtıkmış

Matbaacı agop eski hattatlardan, sallamamış dünü

Eyüpteki eski matbaahanenin şen bülbülü

Kitap için o matbaa da çok sabahladık ta ki

Münekkidin teki kitaba kur yapıp

Kaleminin hokkasına bir mürekkep akıtıp bir de ya Kebikeç!

Varsa şimdi öylesi Beyazıt’ta hazine

Depoya çekmiş eserleri, eser dediysem define

Biraz toz var, yirmi kilo da kurt hepsi takoz

Teslimat saat beşte, kurye eski cadaloz

Eserin sahibi milattan feylosof Vural

Sahidir lakin cincindir, tamamen fal a fal

Dipnot sağda harfler hafifledi bizde çözüldük

Derinliği de yok hani, sabah yayınevine döküldük

Koşarak vardık, teslimat duvara yakın

Ben okumaya başladım anladın mı diğerleri suskun,

Hilemiz okurlar, tonlamada beklemek gizliden

Akabinde vurguyla coşmak, sonra konuşmak Sille’den

Neyse sayın okur biz bi raf arkasında stok

Siyah bir kedi, Vural,  otuz adet blok

Kedinin yanında esmer bir horoz, Denizli, renk yeşil

Saksının arkasında istakoz, önünde bibliyofil

Belde dededen kalma kilkhâme, dedim ‘’iyi izle’’

Agop bi göz kırptı stoktaki bir izle

Hepsi kitaplıkta birisi kaldı bizle ve de endişe

Hemen fırladım dedim ne iş le?

O biçim kokoroz oldular hepsi bi gözüm kalemde

Benim kilhâmenin ucu aynen kitapta

Agop atıldı arkamdan bir yerden

Vural’in acemiler kaleme davrandı siperden

Uyandım, son at için sanat, beyaz kâğıtta son etap

Raftaki eser benim şaheserim Beytüşşebap

Dedim dostum Agop istikamet al

Yoksa sonumuz hepten in-hi-lal.


Yazan: Zafir Uyaralp

Bağcılar / 26.10.22

*Tüm hakları mahfuzdur.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DÜELLO

"-et"

Berceste Kitaplar